Milyen előnyökkel jár a Görögdinnye fogyasztása? - HáziasÍzek.hu

Milyen előnyökkel jár a Görögdinnye fogyasztása?

 

Görögdinnye mézzel grillezve, garnéla kabobon, felszeletelve vagy smoothie-hoz turmixolva - nem számít hogyan tálalod, a görögdinnye tökéletes csemege. Mi több, szinte már elkényeztetheted magad ezekkel a finomságokkal miközben a tökéletes alakot szeretnéd elérni. A görögdinnye egymagában nem fogja a hasi hájat leolvasztani rólad, de mindenképpen hozzájárul a fogyáshoz anélkül, hogy megutálnád a diétás étrendet.
 

görögdinnye smoothie
Görögdinnyelé, mennyei nyári frissítő


1. Alacsony kalória és alacsony zsír

 

 

A hasi zsírpárnák eltüntetése nem arról szól, hogy egy adott gyakorlatot végzel vagy "zsírégető" ételeket fogyasztasz, a lényeg, hogy kevesebb kalóriát fogyasszál és többet égessél el. A görögdinnye az egyik legjobb diétás gyümölcs, hiszen egy szelet mindössze 86 kalóriát és kevesebb mint 1 gramm zsírt tartalmaz, mind emellett koleszterinmentes! Ennek a gyümölcsnek köszönhetően könnyedén lefaraghatsz akár több száz kalóriát is a rendszeres napi kalória beviteledhez képest, és csak a hízlaló nasikat kell elhagynod, ami akár 275 kalóriát és 17 gramm zsírt tartalmazhat chips esetén.  Ha sikerül akár csak 500 kalóriával kevesebbet fogyasztanod egy nap, az egy hét alatt akár 0,5 - 1,5kg-ot jelenthet. Ne feledd, a tartós fogyás titka, hogy lassan, ne drasztikusan akarjuk feltűnő eredményeket elérni! És persze a mozgás!

2. Hidratálás

Kiszáradásról (dehidratáció) akkor beszélünk, amikor nem viszünk be elég folyadékot a szervezetünkbe, ami tegyük hozzá, meglepően könnyen elérhető, tapasztalhatsz folyadékmegtartást. A folyadékretenció nem zsír, de puffadást okozhat és megnövelheti a hasát. A görögdinnye több mint 90%-a víz, ennek következtében segít hidratált maradni a folyadék visszatartás elleni harcban.
 

görögdinnye

 

3. Jóllakottság

 

Kevesebbet enni, azért, hogy fogyjál nem egyszerű, ha állandóan éhség érzeted van. A megoldás olyan ételek fogyasztása, ami hosszabb ideig okoz telítettséget. A görögdinnye tökéletes jelölt erre a feladatra. Minden egyes szelet tartalmazza a napi ajánlott rost bevitel 5%-át, ami lassítja az emésztést és elősegíti a jóllakottság érzését. A magas víztartalmú ételek, mint a görögdinnye a telítettség érzetét keltik. Az élelmiszerekből származó víz lassabban távozik a gyomorból, mint amikor egy pohár vizet iszol az étkezés során a telítettség érzéséhez. 

4. Egyéb Egészségügyi Előnyök

A görögdinnye fogyasztásának számos előnye van a testsúly csökkentése mellett. A gyümölcs L-citrullin / L-arginint, olyan aminosavat tartalmaz, amely csökkenti a vérnyomást, ezzel csökkentve a szívbetegség kockázatát. Az A, C, B-6 vitamin, valamint a likopin, a phytochemical felelős a görögdinnye vörös színéről, és amely védelmet nyújt bizonyos típusú rákok ellen.
 

görögdinnye saláta
Görögdinnye áfonyával az igazi csemege!

 

 

HáziasÍzek.hu © 2017